Earth Concepts

Innovatieve facturatietool op platform van Boozt24 levert Earth Concepts tijdwinst op.

“Het bedrijf heeft in principe drie doelgroepen”, aldus De Nekker, “de mensen op zoek naar ‘groene’ producten, de mensen die de producten leuk vinden en het ook nog eens prettig vinden dat zij met de koop daarvan en passant doneren aan een goed doel en de groep die de producten gewoon ‘vet’ vindt en daarom aanschaft”.
“Het goede doelen-gehalte is in feite onze achilleshiel”, zo vervolgt hij. Daarom worden op de site van Earth Concepts alle projecten uitvoerig omschreven om de buitenwereld te laten zien wat met het geld gebeurt, werkt het bedrijf nauw samen met de Unesco en is er een Raad van Advies voor controle en advisering, met daarin onder meer Ruud Lubbers.

“Het werken met het Boozt24 factureringssysteem is echt top en maakt het zelfs mogelijk om direct bij levering van goederen de factuur in te voeren”

Producten en eigenschappen zijn in wezen niet uniek –er zijn legio vergelijkbare producten die duurzaam, mooi verpakt en goed van smaak zijn– maar worden op slimme wijze vermarkt, waarbij de nadruk ligt op presentatie. “We betalen als bedrijf niet voor reclame”, licht De Nekker toe. Deze wordt gemaakt door onze ambassadeurs, bekende dj’s en artiesten die Earth Water in hun riders –de lijst wensen m.b.t. voorzieningen vóór en tijdens het optreden– zetten bij hun optredens, waardoor het merk een steeds grotere bekendheid begint te krijgen in het club- en festivalcircuit. “We zeiden in het begin altijd ‘water is water’, totdat topkok en restaurateur Sergio Herman diverse merken gebotteld water, waaronder Earth Water, blind heeft getest en zijn voorkeur uitsprak voor Earth Water. Daarop kozen steeds meer bedrijven in de gastronomie voor dit prima water in een mooie verpakking, waarvoor met een gerust hart geld gevraagd kan worden aan de gasten.

Toen Earth Water in contact kwam met Boozt24 bleek al snel dat met name facturatie via het online platform voor Earth Concepts een behoorlijke verlichting van de werklast zou kunnen betekenen. Earth Concepts wil zich zoveel mogelijk richten op de realisatie van waterprojecten en het genereren van gelden daarvoor en ziet, zoals vele andere MKB-bedrijven, zaken als facturatie slechts als ‘noodzakelijk kwaad’. Boozt24 heeft zich juist het verschaffen van werkkapitaal aan het MKB en het faciliteren van een financieel platform daarvoor met innovatieve tools, onder meer voor facturatie, ten doel gesteld. Beide bedrijven vullen elkaar dan ook uitstekend aan. “Het werken met het factureringssysteem is echt top”, vertelt De Nekker enthousiast, “we zitten nu in de opstartfase en zien nu al dat zodra alles loopt, veel minder tijd nodig is voor de boekhouding”. In een wereld waarin alles steeds digitaler wordt, ziet hij het dan ook al voor zich dat een chauffeur een ‘vrachtwagentje producten’ aflevert bij de klant en bij een kop koffie meteen ter plekke de factuur invoert in plaats van een pakbon laat aftekenen die weer naar de administratie moet, daar verwerkt moet worden, enz. Kortom: minder stappen en meer tijd voor ‘het eigenlijke werk’.

Voorfinanciering is mogelijk een volgende stap. Zo wil het bedrijf een project in China gaan realiseren waarvoor toch meteen al een flink bedrag moet worden voorgefinancierd, terwijl de betalingstermijn redelijk lang is. Ook daarvoor is Boozt24 in toekomst een prima partner.

Over deze klant

‘Schoon drinkwater voor iedereen’, een concept waarmee de Canadees Kori Chilibeck ooit is begonnen in zijn land en zo’n 7½ jaar geleden is overgenomen voor Europa door Patrick de Nekker en Henk Witteveen, de oprichters van Earth Concepts. Dit bedrijf, gevestigd in Amsterdam, wil evenals het Canadese voorbeeld zorgen voor schoon drinkwater in landen waar dat niet vanzelfsprekend is, op zich geen nieuw idee. Bijzonder aan het concept echter is dat anderen niet wordt gevraagd te doneren of vrijwilligerswerk te doen op evenementen die weer geld moeten genereren, maar dat een mooi product, in een mooie verpakking te koop wordt aangeboden en 100% van de netto opbrengst wordt besteed aan projecten voor schoon water op plekken ter wereld waar daaraan dringend behoefte is. Bood het bedrijf in eerste instantie alleen kwaliteitswater aan in een mooie fles, nu is ook volgens hetzelfde concept thee en koffie verkrijgbaar, biologisch geteeld, met liefde verwerkt en eveneens mooi verpakt.

Case expert

Florus van Herpt

Sales & Funding
  • Hogehilweg 18
  • 1101 CD  Amsterdam
  • KvK: 58471219
  • BTW: NL853053923B01